Ansök till programmet
Här guidar vi dig igenom ansökningsförfarandet, visar vad du behöver tänka på och informerar om nyheter och när vi kan lämna besked om beslut.
Sista ansökningsdatum 2022
Ansökningsomgången öppnar den 11 oktober med sista ansökningsdag 7 november.
Kontakta oss
-
Om ansökan
Ansökan är öppen att fylla i senast från och med en månad innan sista ansökningsdag, och fram tills att sista ansökningsdatum passerat. Vi rekommenderar att du öppnar ansökan i webbläsaren Chrome för bäst användarvänlighet. Du fyller i och skickar in er ansökan elektroniskt. Du ska inte skicka in några papperskopior.
-
Skapa användarkonto och fyll i ansökan
För att kunna fylla i en ansökan behöver du skapa ett användarkonto till ansökningssystemet. Det gör du genom funktionen "logga in" och "registrera dig" som du hittar när du klickar på länken till ansökan. Följ sedan anvisningarna i ansökningssystemet.
Guide till ansökan
Här får du vägledning och stöd när du fyller i ansökan för Atlas konferens. Om du har frågor om ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig handläggare på e-post atlas@uhr.se eller telefon 010-470 03 00 (växel).
En skolenhet kan bara beviljas bidrag för en konferens och två deltagare per ansökningsomgång. Endast lärare och skolledare kan söka Atlas konferens. Vi strävar efter att få en så bra spridning som möjligt när vi beslutar om vilka ansökningar som ska beviljas.
För att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du:
- Bifoga rektorsutlåtande
- Få rektors/ekonomiskt ansvarigs godkännande av villkor innan ansökan skickas in
Om du har ett program för konferensen får du gärna bifoga det.
Nästa steg: nyheter
-
Guide till ansökan
-
Nyheter
-
Tips innan du börjar
-
Sökande organisation
-
Uppgifter för utbetalning
-
Konferens
-
Kontaktpersoner
-
Rektors utlåtande
-
Deltagare
-
Område
-
Ansökningsfrågor
-
Utvecklingsbehov
-
Spridning
-
Tillvaratagande
-
Bekräfta och skicka in
-
När du skickat in
När du fyllt i och skickat in er ansökan skapas ett diarienummer. Det använder ni i all kontakt med oss på Universitets- och högskolerådet.
En bekräftelse på att er ansökan tagits emot skickas till den e-postadress du angivit när du skapade användarkontot.
Alla typer av beslut och besked angående ert ärende skickas till den e-postadressen samt till rektor/skolledares e-postadress.
Det finns möjlighet att lägga till ytterligare kontaktpersoner i systemet, som då också får samtliga besked och beslut angående ert ärende.
-
Besked om beslut
Handläggningstiden är cirka fem veckor. Efter det skickar vi ut ett beslut per e-post. Vi har inte möjlighet att lämna förhandsbesked. Om beskedet dröjer - kontrollera din skräppost innan du kontaktar oss!