Ansök till programmet
Det är möjligt att söka Atlas planering en gång per år. Här guidar vi dig igenom ansökan, visar vad du behöver tänka på och informerar om nyheter och när vi kan lämna besked om beslut.
Sista ansökningsdatum 2022
Ansökningsomgången öppnar den 30 augusti med sista ansökningsdag 3 oktober klockan 12:00.
Kontakta oss
-
Om ansökan
Ansökan är öppen att fylla i senast från och med en månad innan sista ansökningsdag, och fram tills att sista ansökningsdatum passerat. Vi rekommenderar att du öppnar ansökan i webbläsaren Chrome för bäst användarvänlighet.
-
Skapa användarkonto
För att kunna fylla i en ansökan behöver du skapa ett användarkonto till ansökningssystemet (Minasidor.utbyten.se). Det gör du genom funktionen "logga in" och "registrera dig" som du hittar när du klickar på länken till ansökan. Följ sedan anvisningarna i ansökningssystemet.
-
Fyll i ansökan
När ni har ett användarkonto loggar du in i ansökningssystemet. Du fyller i och skickar in ansökan elektroniskt. Du ska inte skicka in några papperskopior.
I guiden till ansökan beskriver vi steg för steg hur du ska fylla i er ansökan. Lycka till!
Guide till ansökan
Här får du vägledning och stöd när du fyller i ansökan för Atlas planering. Om du har frågor om ansökan eller behöver råd i utformningen av er projektidé är du välkommen att kontakta ansvarig handläggare på e-post atlas@uhr.se eller telefon 010-470 03 00 (växel).
En skolenhet kan skicka in flera projektansökningar samtidigt, men vi strävar efter få en så bra spridning som möjligt när vi beslutar om vilka ansökningar som ska beviljas.
För att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du:
- bifoga avsiktsförklaring från partnerskola/partnerorganisation
- bifoga rektorsutlåtande
- få rektors godkännande av villkoren innan ansökan skickas in.
Nästa steg: nyheter
-
Guide till ansökan
-
Nyheter
-
Tips innan du börjar
-
Sökande organisation
-
Uppgifter för utbetalning
-
Partnerorganisation
-
Kontaktpersoner
-
Rektorsutlåtande
-
Aktivitet
-
Resor och budget
-
Projektbeskrivning
-
Utvecklingsbehov
-
Projektets syfte och mål
-
Upplägg för resa och övriga aktiviteter
-
Bekräfta och skicka in
-
När du skickat in
När du fyllt i och skickat in er ansökan skapas ett diarienummer. Det använder ni i kontakt med oss på Universitets- och högskolerådet.
En bekräftelse på att er ansökan tagits emot skickas till den e-postadress du angivit när du skapade användarkontot.
Alla typer av beslut och besked angående ert ärende skickas till den e-postadressen samt till rektor/skolledares e-postadress.
Det finns möjlighet att lägga till ytterligare kontaktpersoner i systemet, som då också får samtliga besked och beslut angående ert ärende.
-
Besked om beslut
Beslut meddelar vi åtta till tio veckor efter sista ansökningsdag. Vi skickar då ut ett mejl till kontaktperson/-er samt rektor eller rektors motsvarighet. Vi har inte möjlighet att ge förhandsbesked. Om beskedet dröjer - kontrollera din skräppost innan du kontaktar oss!
Universitets- och högskolerådets beslut om bidrag kan inte överklagas enligt SFS 2012:811